Die Dissertation widmet sich der didaktischen Rekonstruktion aktueller Forschung an der Schnittstelle von Nanotechnologie und Medizin. Ziel ist es, Anwendungen der Nanomedizin – insbesondere polymerbasierte nanopartikuläre Transportsysteme – für einen zukunftsorientierten Chemieunterricht und die Lehrerbildung aufzubereiten. In enger Kooperation von Fachwissenschaft und Fachdidaktik werden zentrale Konzepte identifiziert, Experimente und Unterrichtsmaterialien entwickelt, erprobt, evaluiert und als Bildungsangebot bereitgestellt.
The dissertation focuses on the didactic reconstruction of current research at the interface of nanotechnology and medicine. Its aim is to make applications of nanomedicine - particularly polymer-based nanoparticulate delivery systems - accessible for future-oriented chemistry education and teacher training. In close collaboration between disciplinary science and education, key concepts are identified. Experiments and teaching materials are then systematically developed, tested, evaluated, and disseminated as educational resources.
International Conference New Perspectives in Science Education (2024) NPSE 2024 : New Perspectives in Science Education 13th Edition - International Conference 2024 (2024), Seite 1-5 1 Online-Ressource
International Conference New Perspectives in Science Education (2023) NPSE 2023 : New Perspectives in Science Education 12th Edition - International Conference 2023 (2023), Seite 1-5 1 Online-Ressource