The cooperative maneuver coordination allows for automated and connected vehicles to execute cooperative driving maneuvers, in order to increase the traffic safety and efficiency on the roads. The development of the associated cooperative driving functions requires a comprehensive testing, due to a large number of aspects needed to be considered. This dissertation introduces a novel methodology for the verification and validation of the cooperative driving functions with an intelligent co-simulation framework, including the approaches considering the preparation of scenarios through machine learning, the coupled simulation of vehicle and traffic, as well as the application of relevant traffic quality metrics. Eventually, a simulation-based Remote-Adaptable Prototype-in-the-Loop method is presented in the context of mixed reality, offering a solution for a fast and effort-efficient testing of the cooperative driving functions.
Die kooperative Manöverkoordinierung ermöglicht es den automatisierten und vernetzten Fahrzeugen kooperative Fahrmanöver auszuführen, um die Verkehrssicherheit und -effizienz auf den Straßen zu erhöhen. Die Entwicklung von dazugehörigen kooperativen Fahrfunktionen bedarf eines umfassenden Testens aufgrund einer großen Anzahl zu berücksichtigender Aspekte. Diese Dissertation schlägt eine neuartige Methodik zur Verifizierung und Validierung von kooperativen Fahrfunktionen durch ein Intelligent Co-Simulation Framework vor, inklusive der Ansätze hinsichtlich der Vorbereitung von Szenarien durch maschinelles Lernen, der gekoppelten Simulation von Fahrzeug und Verkehr sowie der Anwendung von relevanten Metriken der Verkehrsqualität. Schließlich wird eine simulationsbasierte Remote-Adaptable Prototype-in-the-Loop Methode im Kontext der gemischten Realität vorgestellt, die eine Lösung für schnelles und aufwandseffizientes Testen von kooperativen Fahrfunktionen bietet.
von Sven Müller ; Dirk Alfons Weyhe ; Florian Herrle ; Philipp Horvath ; Robert Bachmann ; Viktor von Ehrlich-Treuenstätt ; Patrick Heger ; Nadir Nasir ; Christina Klose ; Alexander Ritz ; Anja Sander ; Erich Grohmann ; Colette Dörr-Harim ; André L. Mihaljevic
Incisional hernia is a frequent complication following loop ileostomy reversal. Incisional hernias are associated with morbidity, loss of health-related quality of life and costs and warrant the investigation of prophylactic measures. Prophylactic mesh implantation at the time of surgical stoma reversal has shown to be a promising and safe method to prevent incisional hernias in this setting. However, the efficacy of this method has not yet been investigated in a large multicentre randomised-controlled trial (RCT) with adequate external validity. The P.E.L.I.O.N. trial will evaluate the efficacy of prophylactic mesh reinforcement after loop ileostomy closure in decreasing the rate of incisional hernia versus standard closure alone.
Trials London : BioMed Central, 2000 24(2023) vom: Feb., Artikel-ID 76, Seite 1-17 Online-Ressource
Gesellschaft für Informatik (52. : 2022 : Hamburg) Informatik 2022 Berlin : Gesellschaft für Informatik e.V., 2022 (2022), Seite 1223 1 Online-Ressource (1698 Seiten)
IEEE International Conference on Intelligent Computer Communication and Processing (17. : 2021 : Online) 2021 IEEE 17th International Conference on Intelligent Computer Communication and Processing (ICCP) [Piscataway, NJ] : IEEE, 2021 (2021), Seite 109-115 1 Online-Ressource
SAE International SAE international journal of advances and current practices in mobility Warrendale, Pa. : Soc., 2019 3(2021), 6, Seite 3159-3169 Online-Ressource
von Stefanie Holly ; Astrid Nieße ; Martin Tröschel ; Lasse Hammer ; Christoph Franzius ; Viktor Dmitriyev ; Johannes Dorfner ; Eric M. S. P. Veith ; Christine Harnischmacher ; Maike Greve ; Kristin Masuch ; Lutz Kolbe ; Boris Wulff ; Julian Kretz