von David Capper ; David T. W. Jones ; Daniel Schrimpf ; Dominik Sturm ; Christian Kölsche ; Felix Sahm ; David Reuss ; Annekathrin Kratz ; Annika K. Wefers ; Kristin Huang ; Kristian Wilfried Pajtler ; Leonille Schweizer ; Damian Stichel ; Florian Selt ; Hendrik Witt ; Till Milde ; Olaf Witt ; Wolfram Scheurlen ; Christoph Geisenberger ; Stefanie Brehmer ; Marcel Seiz-Rosenhagen ; Daniel Hänggi ; Andreas Kulozik ; Axel Benner ; Martin Bendszus ; Jürgen Debus ; Michael Platten ; Andreas Unterberg ; Wolfgang Wick ; Marcel Kool ; Christel Herold-Mende ; Andreas von Deimling ; Stefan Pfister ; Hermann L. Müller
Accurate pathological diagnosis is crucial for optimal management of patients with cancer. For the approximately 100 known tumour types of the central nervous system, standardization of the diagnostic process has been shown to be particularly challenging—with substantial inter-observer variability in the histopathological diagnosis of many tumour types. Here we present a comprehensive approach for the DNA methylation-based classification of central nervous system tumours across all entities and age groups, and demonstrate its application in a routine diagnostic setting. We show that the availability of this method may have a substantial impact on diagnostic precision compared to standard methods, resulting in a change of diagnosis in up to 12% of prospective cases. For broader accessibility, we have designed a free online classifier tool, the use of which does not require any additional onsite data processing. Our results provide a blueprint for the generation of machine-learning-based tumour classifiers across other cancer entities, with the potential to fundamentally transform tumour pathology.
Nature London [u.a.] : Nature Publ. Group, 1869 555(2018), 7697, Seite 469-474 Online-Ressource
von Michael Kreuter ; Johan F. Vansteenkiste ; Jürgen Fischer ; Wilfried E. E. Eberhardt ; Heike Zabeck ; Jens Kollmeier ; Monika Serke ; Norbert Frickhofen ; Martin Reck ; Walburga Engel-Riedel ; Silke Neumann ; Michiel Thomeer ; Christian Schumann ; Paul De Leyn ; Thomas Graeter ; Georgios Stamatis ; Frank Griesinger ; Michael Thomas
Die Beschäftigten in Bildungs- und Wissenschaftseinrichtungen sind gegenwärtig mit erheblichen Veränderungen konfrontiert. Der Wandel von bürokratischen Strukturen hin zu modernen unternehmerisch handelnden Bildungseinrichtungen vollzieht sich in einem Umfeld, das durch einen sich verschärfenden Wettbewerb gekennzeichnet ist. Dabei nimmt der Einfluss externer Interessengruppen zu und die öffentliche Aufmerksamkeit, was das Leistungsvermögen und den Umgang mit der neu gewonnenen Autonomie anbelangt, wächst. Von den Beschäftigten wird in Zukunft verlangt, erfolgreiche Bildungsangebote zu entwickeln mit dem Ziel, dass sich die Einrichtungen langfristig am Markt positionieren können. Dieses Buch soll einen Beitrag dazu leisten, die Arbeit in Bildungsorganisationen professionalisieren zu helfen. Studierenden und Praktiker auf dem tertiären und quartären Bildungsbereich werden Managementansätze und -konzepte vorgestellt, die ihnen bei der Entwicklung und Vermarktung von Angeboten Unterstützung leisten.
Vahlens Handbücher der Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
Vahlens Handbücher der Wirtschafts- und Sozialwissenschaften